Σάββατο, 31 Μαΐου 2014

Κάτι Αυτοκτονικές Πανελλήνιες

   Στην προηγούμενη ανάρτησή μου έκανα λόγο για νοσταλγίες και αναμνήσεις, πράγμα που προκλήθηκε κι από το γεγονός ότι δεν κατάλαβα πώς πέρασε τόσο γρήγορα ο καιρός κι η νέα φουρνιά δίνει Πανελλήνιες. Την Τετάρτη, μετά από μια ημέρα με αρκετό τρέξιμο, αναρωτήθηκα τι βάλανε στην Έκθεση, μιας που έχω φίλους και γνωστούς που δίνουνε φέτος. Το μάτι μου έπεσε και στην αυτοκτονία του παιδιού από την Γιαννιτσά-πόσες αυτοκτονίες παιδιών να έχουν μείνει άραγε στο σκοτάδι;
  "Εδώ κρίνονται όλα", "αυτή είναι η ευκαιρία σου"....ναι, πράγματι, όταν αναφερόμαστε σε Πανελλαδικές εξετάσεις, αναφερόμαστε και σε μια δοκιμασία. Γύρω από αυτήν την δοκιμασία χτίζεται ένας ολόκληρος μύθος και μαζί του, ο ψυχαναγκασμός, ένα μεγάλο "ΠΡΕΠΕΙ". ΠΡΕΠΕΙ να κάνει το παιδί φροντιστήριο από τη Β Λυκείου, ΠΡΕΠΕΙ να κάνει καλοκαιρινή προετοιμασία, πρέπει, πρέπει, πρέπει.....Κι όλα αυτά γιατί ΠΡΕΠΕΙ να περάσει σε μια σχολή, όπως ορίζει η ελληνική κοινωνία. Και, σύμφωνα με αυτήν, το παιδί πρέπει να σπουδάσει Νομική, Ιατρική, Πολυτεχνείο, στην ξεφτίλα Παιδαγωγικά. Γενικά, υπάρχει αυτή η πίεση να περάσει το παιδί σε μια σχολή, κάτι που πολλές φορές οφείλεται σε απωθημένα των γονέων, γιατί πήγαιναν για δικηγόροι και κατέληξαν ψιλικατζίδες. Δεν πέρασες; ΟΥ ΣΙΞ ΣΙΞ ΣΙΞ!
   Έπειτα, το ελληνικό σχολείο παρουσιάζει το ελληνικό πανεπιστήμιο ως Παράδεισο. Φίλοι καθηγητές, αν νομίζετε πως η έλλειψη οργάνωσης, οι ατελείωτοι καβγάδες με τη γραμματεία και τα λάθη της διοίκησης κι η ανεπάρκεια προσωπικού συγκαταλέγονται στην τελειότητα, τότε έχετε μια αρκετά διεστραμμένη αντίληψη του τι θα πει Παράδεισος! Το πανεπιστήμιο παρουσιάζεται ως μια θεότητα μα αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι, αν θεοποιείς, τρως τα μούτρα σου ύστερα.
     Μετά τις Πανελλήνιες, αρχίζει ένα γα'ιτανάκι. "Δύσκολα τα φετινά θέματα!", "Προβλέπεται θεαματική βουτιά των βάσεων!" , λένε τα διάφορα ελληνικά κανάλια, τα οποία παρουσιάζουν τους επιτυχόντες των Πανελληνίων ως ήρωες που πάτησαν επί πτωμάτων! Μα φυσικά, οι Πανελλήνιες είναι το κακό τέρας που θα μας φάει όλους κι οι ήρωες που γλιτώσανε από τα δόντια του θα πρέπει να δοξάζονται σαν να ανακάλυψαν τη θεραπεία για τον καρκίνο!
 Θα μου φαινόταν λογικό αν με ρωτούσατε "Κι εσύ τι προτιμάς; Να καταργηθούν οι Πανελλήνιες, μωρή κρυφοσυριζαία;" Όχι, δεν είπα κάτι τέτοιο. Με κίνδυνο να χρησιμοποιήσω μια ήδη ειπωμένη θέση, θα πω ότι, από τη μια θα ήταν καλό να μπαίνουν σε μια σχολή άτομα που, υπό άλλες συνθήκες, θα την έχαναν γιατί έγραψαν λάθος έναν τόνο στα Αρχαία, από την άλλη, όμως, μόνο ένα λεφτόδεντρο θα άντεχε τόσες οικονομικές επιβαρύνσεις. Έπειτα, με τις Πανελλήνιες δίνεις τον πρώτο σου αγώνα για να πετύχεις κάτι και καταλαβαίνεις πως οι μεγάλες επιτυχίες στη ζωή έρχονται μόνο αν στρώσεις και λίγο τον κώλο σου ενώ υπάρχει και μια πιθανότητα να ωριμάσεις. Αυτός ο "αγώνας" βέβαια δίνεται με το να μπεις στην ηλίθια διαδικασία να θυμάσαι κακογραμμένες εισαγωγές στα Αρχαία με το "και" και με το να παραδίδεις αηδιαστικά τυποποιημένα γραπτά στην Έκθεση.....
  Θα απέρριπτα, λοιπόν, την ηλιθιότητα των κλισέ, που μόνο μίσος για τη γνώση μπορεί να προκαλέσει και θα έμενα στην αξία του μόχθου και των προσπαθειών που θα πρέπει να καταβληθούν. Το οποίο μίσος, μάλιστα, ενισχύεται κι από το "Νέο Λύκειο", με ένα μέρος των θεμάτων να προέρχονται από μία αγνώστου ταυτότητας "Τράπεζα Θεμάτων" και με ένα Υπουργείο Παιδείας να απαιτεί να έχει διδαχθεί μια τεράστια ύλη, παραβλέποντας το γεγονός ότι το "πήγαινε-έλα" των καθηγητών, που τίθενται σε διαθεσιμότητα σε ταχύτητα ρεκόρ, δεν επιτρέπει πολλά πράγματα. Τι άλλο να πω; Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα πάει "μπρος πίσω", που έλεγε ο Περίανδρος στο "Καφέ Της Χαράς". Από αυτό προκύπτει ότι, ναι, ο μαθητής ιδρώνει και θα ιδρώνει, με το λάθος τρόπο όμως, σε ένα αναχρονιστικό εκπαιδευτικό σύστημα.
   Δεν περιμένω φυσικά θαύματα από το ελληνικό σύστημα στην παρούσα κατάσταση. Ωστόσο, έχω βαρεθεί να ακούω κανάλια να τρομοκρατούν τον κόσμο, γονείς να καταπιέζουν τα παιδιά τους με το να βγάζουν τα απωθημένα τους, καθηγητές να εξιδανικεύουν το ελληνικό πανεπιστήμιο. Αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα μακάρι να γίνουν. Για την ώρα, όμως, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να καταπολεμήσουμε τον ψυχαναγκασμό που περιέχεται στο "ΠΡΕΠΕΙ" μιας ελληνικής κοινωνίας που φέρεται σκληρά σε ένα παιδί που δεν πέρασε ή δε θα περάσει στο ελληνικό πανεπιστήμιο.
 


16 σχόλια:

  1. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να ξηλωθεί και να ξαναστηθεί απ'την αρχή. Όλα τ'άλλα είναι σαν το ανέκδοτο με το μπουρδέλο που αντί να αλλάξει πουτάνες, αλλάζει κουρτίνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα έλεγα "είναι για τον πούτσο καβάλα", αλλά δεν αξίζει τέτοιες τιμές.

      Διαγραφή
  2. Αυτοκτονιες για 6 μαθηματα; και μονο στην Γ Λυκειου....

    Ντροπη βρε γατακια, νεολαιΡα... τι να πουμε και εμεις που δωσαμε 9 και οχι μονο στην τριτη αλλα και στη δευτερα Λυκειου!!

    Μου μοιαζουν ολα τοσο μακρινα παντως... και εχετε ακομα γνωστους που δινουν πανελληνιες; Εμενα οι περισσοτεροι δινουν χαρτια για να πανε τα παιδια τους στον παιδικο σταθμο! :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμεθα γενιά του 1995 εμείς και τώρα είναι η σειρά του 1996. Θα έλεγα πως έχεις δίκιο, αλλά αν σε πιέζουν οι διάφοροι, κάποιοι αντιδρούν με τον αυτόν τον τρόπο. Ακραίο βέβαια και δε συμφωνώ με αυτό, αλλά ποτέ δεν ξέρεις τι τρέχει στο μυαλό του άλλου.

      Διαγραφή
  3. Αυτή η μανία που πρέπει όλοι μα όλοι να περάσουν κάπου δε στέκει. Αφού το βλέπεις ότι ο γιός σου είναι πιο στόκος κι από μπετόν, άστον, ας μην πάει σε σχολή μπορεί να βρει και άλλους δρόμους.

    Και συμφωνώ με το Θωμά, όλο το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να ξαναστηθεί απ την αρχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα θεματα ηταν βατα οποιος ειχε διαβασει εγραφε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν λες για τα φετινά, συμφωνώ κι επαυξάνω, όσον αφορά τη Θεωρητική τουλάχιστον.

      Διαγραφή
  5. Εγώ πάντως είδα φέτος όπως και πέρυσι ανεμελιά, ψευτομαγκιά και χαχανίσματα. Οπότε μαλακίες στο πάτερο. Η Βιολογία ήταν πανεύκολη, η Εκθεση μου καλύτερη απο πέρυσι. Τα Μαθηματικά σκατά χωρίς διευκρίνιση για τις μαλακίες και κακούς υπολογισμούς απο το πλευρό μου. Ολίγον καλύτερα απο πέρυσι. Βιοχημεία-Χημεία έγραψα τις ασκήσεις θεωρείας. Τώρα Ηλεκτρολογία και Φυσική. Μόνο απο Βιολογία πιάνω 8000 μόρια και περνάω σε μια αξιοπρεπής σχολή. Αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, έδωσες δεύτερη φορά; Χαρά στο κουράγιο σου!
      Υ.Γ. Για λόγους τυπικούς, θα σε παρακαλούσα να βάλεις κανένα όνομα.

      Διαγραφή
  6. Θανατος στις Πανελληνιες και στην Ιστορια!
    Δεν εχω να πω κατι αλλο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το σύστημα των Πανελληνίων εν πολλοίς πυροδοτείται από γονείς και καθηγητές. Και έπειτα από τα ίδια τα παιδιά. Λες και όλοι πρέπει να περάσουν σε Πανεπιστήμια και να γίνουν γιατροί, επιστήμονες και δικηγόροι. Δεν γίνεται αυτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα ναι! Θα ψάχνουμε κομμωτή και δε θα τον βρίσκουμε γιατί όλοι θα έχουν ασπαστεί τις διάφορες νομικές, ιατρικές, θετικές και τεχνολογικές επιστήμες!

      Διαγραφή
  8. καινούριο μπλογκ αυτό ρε Writer?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Μπορείτε να πείτε ό,τι θέλετε. Αλήθεια. ΑΛΛΑ αν σχολιάζετε με τη μορφή του ανώνυμου, δίχως να μου πείτε ποιοι είστε, να είστε σίγουροι ότι δε θα μπω καν στον κόπο ούτε να διαβάσω το σχόλιο σας, ούτε να το δημοσιεύσω, ούτε να σας απαντήσω δεόντως.